20:58 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کاهش قیمت

احتمال رشد اقتصادی ۱۲ درصدی با توافق در مذاکرات
نماد برتر- یک کارشناس اقتصادی گفت: آنچه که مردم در سال آینده از نظر اقتصادی حس خواهند کرد، همانند امسال است اما رشد تورم کمتر خواهد بود و اگر تحریم‌ها برداشته شود، با افزایش درآمد نفت می‌توان انتظار رشد اقتصادی ۱۰ تا ۱۲ درصدی را نیز داشت.
زلزله بیت کوین و اتریوم در بازار ارزهای دیجیتال/ جهش خیره کننده رمزارز اوالانچ
در روزی که اتریوم موفق به ثبت رکورد جدید شد، بیت کوین نیز در عرض چند ساعت جهش خیره کننده ای را رقم زد و بیش از 4 هزار واحد رشد کرد.
ترمز افزایش نرخ وکیوم باتوم "شبریز"
محصول دیگری که توسط پالایش نفت تبریز مورد عرضه قرارگرفته مربوط به لوب کات سنگین با ۲ هزار تن بوده که مقدار حجم معامله این شرکت پالایشی برابر با یک هزار تن گزارش‌شده است.
ارزش وکیوم باتوم "شراز" به ۸۵ میلیارد تومان رسید
تمامی محصولات عرضه شده توسط مشتریان به فروش رسیده و همچنین شاهد کاهش تقاضا ۱۰،۰۰۰ تنی نسبت به هفته گذشته بوده، همچنین هزار تن از قیر ۶۰۷۰ نیز در بورس کالا به عرضه گذاشته شد که ۱۷۵ تن از این محصول متقاضی داشت.
گمانه زنی بر سر قیمت گذاری خودرو /حساسیت بازارها به برجام
بازارها اگرچه در یک محدوده مشخص معاملات روز سه شنبه را با ثبات دنبال کردند اما معاملات روز چهارشنبه می تواند تداوم همان مسیر یا متفاوت از آن باشد.
P/E  تاریخی بازار؛ فرصتی برای اهل صبر
در حال حاضر بازار از نظر قیمتی در شرایط مناسب و معقولی است و به نظر می‌رسد کلیت بازار و نه همه سهم‌ها برای خرید مناسب باشند، به شرط اینکه با سیاست­گذاری صحیح در بازار سرمایه اعتماد به خریداران برگردد.
اثر بازارهای جهانی بر بازارسرمایه؛ مستقیم اما تدریجی
تاثیر بحران‌های جهانی بر بازار سرمایه کشور به علت وجود تحریم‌ها روند پرشتابی ندارد اما اثر تغییرات قیمتی بر بازار کامودیتی‌ها به تدریج در داخل کشور مشاهده می‌شود.
نخستین عرضه صادراتی ملی مس در بورس کالا
مس به عنوان رهبر فلزات پایه که اغلب، قیمت‌های آلومینیوم، نیکل، سرب و سایر کالاهای صنعتی از نرخ این فلز تاثیر می‌پذیرند و در میان شماری از تحلیلگران به دلیل تطابق شاخص تقاضا و قیمت آن با روند اقتصادی جهانی به «دکتر مس» شهرت دارد، فردا برای نخستین بار روی تابلوی تالار صادراتی بورس کالا در جزیره کیش می‌رود.
سیاست های با ثبات و بدون نوسان؛ گزینه ای مناسب برای لغو قیمت گذاری دستوری
قیمت گذاری دستوری از جمله سیاست دولت ها برای مهار تورم به شمار می رود که همواره در بلند مدت زمینه فساد، رانت و همچنین مقدمات قاچاق را فراهم می‌آورد.
هیچ ریسکی از درون، بازار را تهدید نمی‌کند
هیچ ریسکی از درون بازار سرمایه، تهدیدکننده آن نیست. تولید و فروش شرکت‌ها در شهریور ماه و همچنین عملکرد معقول آنها طی ۶ ماهه نخست سال، همگی حکایت از سودآوری بازار طی نیمه دوم سال دارند.
شکسته شدن رکورد رشد قیمت مسکن در جنوب پایتخت
در آخرین ماه تابستان منطقه 18 ، 13 و یک بیشترین رشد قیمت را نسبت به مرداد ماه داشتند
پیش‌بینی منفی برای آینده بازارهای جهانی طلا
با توجه به فضای بدبینانه ایجاد شده نسبت به بازار طلا، تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که این فلز گرانبها به احتمال زیاد نتواند مرز1750 دلاری برای هر اونس را حفظ کند.
کاهش قیمت چهارچرخ‌ها با تصویب طرح ساماندهی
قیمت خودرو در بازار بیش از ارزش واقعی است و واردات مدیریت شده خودرو می تواند موجب کاهش حباب کنونی بازار شود.
زیرساخت‌های بازار سرمایه به یاری یک میلیون مسکن می‌آیند
عرضه مصالح ساختمانی در بازار سرمایه در مقیاس کلان می‌تواند تأثیر مثبت بر قیمت‌ها داشته و از ایجاد بازار مکاره جلوگیری کند.
راز و رمز افسار گسیختگی نقدینگی
نقدینگی و تورم از مهم‌ترین شاخص‌های کلان هستند که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفتند و اقتصاددانان نیز رشد این دو شاخص را از معضلات اصلی اقتصادی می‌دانند. در شرایط تورمی، اقتصاددانان اغلب افزایش حجم نقدینگی را دلیل آن می‌دانند و در شرایط کنترل تورم هم راه حل را محدودسازی نقدینگی می‌دانند. در این یادداشت به راز و رمز افسارگسیختگی نقدینگی پرداخته شده است.